Pagina's

dinsdag 21 oktober 2014

An apple a day...

Sinds een paar jaar heb ik een biologische adoptie appelboom op Landgoed de Olmenhorst. Als je een boom adopteert krijg je 1 keer per jaar de gelegenheid om de appels van je eigen boom te plukken! Dus met genoeg lege tassen reden we naar Lisserbroek om te kijken hoe mijn appelboom het dit jaar had gedaan. Hoe vaak je ook bij de Olmenhorst bent geweest, je boom zoeken is altijd weer even een speurtocht. Gelukkig was het mooi weer en is een wandeling tussen de appelbomen door nooit vervelend.

Na een kleine omweg kwamen we dan toch aan bij mijn appelboom, altijd leuk om je eigen naam op een bordje bij je boom te zien staan. Gelukkig hadden we genoeg tassen meegenomen, want we gingen naar huis met ruim 14 kilo appels... Wow, volgens mij mijn beste jaar tot nu toe op appelgebied! Dat wordt een hoop appelmoes, appeltaart en zoeken naar appelrecepten :) Suggesties zijn dan ook meer dan welkom!

Voor meer informatie over het adopteren van een appelboom en het prachtige landgoed de Olmenhorst, kijk je op www.olmenhorst.nl. Naast appelbomen vind je op dit landgoed onder andere ook perenbomen en een landgoedwinkel waar je nooit weggaat zonder iets lekkers mee te nemen. Verder worden er kookworkshops georganiseerd en is er voor kinderen meer dan genoeg te doen. Zeker de moeite waard om een kijkje te nemen op de site!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten